Pretvaranje u tatu

Odrasli i zreli muškarci u jednom trenutku su izgledali mlađe. Stvar je u tome da su moji prijatelji započeli novi krug u svom životu: postali su očevi.

Već nekoliko godina na svog supruga i naše zajedničke prijatelje gledam drugim očima. Svi su od trideset do četrdeset s konjskim repom, a mislim da su to odrasli, zreli muškarci. Ali u jednom trenutku su se odjednom pomladili i njihova rana sijeda kosa više nije sijeda, a bore oko očiju nisu bore. Stvar je u tome da su moji prijatelji započeli novi krug u svom životu: postali su očevi.

Kako to da je jučer bio nemaran mladić, svjetla diskoteka, noći bez sna i umora, a danas je muž i otac - specijalist za oblačenje pelena, kupanje, mučninu, hranjenje kašama, igranje tvrđave. I ruke znaju kako se pravilno grliti, a glas umiriti.

Roditeljstvo ne raste u čovjeku jednog dana. I, poznavajući svog muža, shvaćam da mu se to dogodilo ni u najradosnijem travanjskom času, kada mu je babica predala tek rođenog sina u ruke. Bio je to postupni preporod, a dobro se sjećam trenutaka kada sam ga gledao i pomislio: postaje tata.

Hiperbriga roditelja: savjet psihologa

Kad je svaki dan dolazio u našu bolnicu i navikao se da novorođeni dječak spava u prozirnom inkubatoru. Sjećam se da je jednog dana iz drugog grada došla rodbina u posjet, a ja sam odlučio da nas neće moći posjetiti. Ali u osam navečer vrata su zaškripala, a muž u bijelom mantilu ušuljao se u odjel, šušteći vrećicom mineralne vode i šećera.

Kad je naš sin, koji nije imao ni mjesec dana, patio od grčeva, zaspao je na prsima, stavljajući muškarčevu glavicu ispod brade. I nakon dvadesetominutnog tuširanja, u to vrijeme najboljeg od svih mogućih spa tretmana, zatekla sam oboje kako mirno spavaju na krevetu.

Kad grijanje u jesen još nije bilo uključeno, šetali smo po kući s kupusom i omotali se oko dječjeg krevetića plastičnim bočicama s toplom vodom i grijačem, a prije spavanja, dok sam ja hranila dječaka , zamotao bi se u dječju dekicu da ugrije i svojom toplinom pokrije bebu.

Kad sam ga neki petak odveo na selo s kolegama, a on je sumnjao i žalio se da već nemamo zajedničkih slobodnih dana zbog njegovog posla. Ujutro smo pogledali kroz prozor i rekao je: “Nema sumnje! Završiću danas u četiri, pokupim te i idemo u šetnju - vrijeme je super.". Nisam mogao ništa ni reći, samo sam se nasmiješio od uha do uha. Zakopčao je svoju aktovku, poljubio nam vrhove i nestao do četiri. I ta zajednička večer postala je jedna od najsretnijih u našoj povijesti.

Kako odgojiti muškarca?

Kad smo prvi put nakon dugo vremena proveli zajedno, svako malo bacajući pogled na sat. Prilazeći kući, upitala sam svog muža: “Često si razmišljala o svom sinu u ova tri sata?"" Stalno ", priznao je, a ja sam izdahnula: hvala Bogu, nisam jedini tako nenormalan.

Kad je na jednodnevnom izletu imao par slobodnih sati ispred aviona i otišao u dječji dućan. U dva sata ujutro taksi ga je odvezao kući, a on je glasno prošaptao, popevši se u krevet: “Kupio sam odlične bodije! Veličina ipak 68? I igračke!»Sin je taj dan slavio pet mjeseci, 68. je postao mali, ali sutradan ujutro smo obukli novu odjeću. Nije važno koliko dana traju.

Kad smo došli u posjet njegovim roditeljima, a oni su pripremili trosjed za mene i mog sina, a za mog muža napravili krevet u bivšoj dječjoj sobi. Ali odustao je od zasebne sobe. Umotala sam se u vreću za spavanje, ispružila se kao gusjenica uz našu sofu i za svako bebo mijaukanje izašla iz čahure - da pomognem? Dobro se sjećam punog mjeseca, blijede svjetlosti na zidu, bijele svjetlucave tapete i kako je ljuljao dječaka na mjesečini. Ova slika, njegovo tiho pjevanje dugo, ako ne i zauvijek, postat će slika njega kao oca.

Što muškarac treba raditi po kući

Kad je trogodišnji klinac, ljubomoran, udario našeg sina loptom, i u njemu su uzavreli bijes i ogorčenost za mladunčetom, kao kava u Turčina, preplavila. On se, naravno, suzdržao, ali lavlji pogled i zagrljaj kojim je prekrio svog uplakanog sina, nikad neću zaboraviti.

Kad sam ljuljao dječaka, spašavajući ga od bolnih zuba i nesanice, a on je sjedio do njega, iako je na TV-u bio meč koji je dugo čekao. Znao je da se moje noći režu kao kriške jabuke. A ako se dijete danas probudilo osam puta, onda sam ja imao osam snova. A ako tri puta, onda su bila tri sna. Nije mogao spasiti sve moje snove, ali je osjetio koliko je važno samo sjediti pored.

Kada je, doletevši sa službenog puta, rekao da jednogodišnje dijete leti s roditeljima u avionu, cvileći cijeli let, ne može naći mjesto za sebe. Putnici su se pogledali, namršteno, kao od zubobolje, a on se uhvatio kako misli da mu plač ne ometa ručak, drijema ili čita novine. Bilo da je to bilo prije, kada smo se istodobno okretali prema hirovitoj djeci na javnim mjestima. Sve se mijenja i mi se mijenjamo sa svime.

Pouke očeva. 111 očinskih savjeta od tate

Kada je, rasklapajući šahovnicu, u ulogama pokazao kako se u djetinjstvu igrao figurama u vojnicima. Obećao je da će dim stajati kao roker kada on i njegov odrasli sin počnu glumiti vojnike. Muški dio obitelji, općenito, od rođenja djeteta dao mi je naslutiti da će još malo, i dječak će biti odveden u pravi muški svijet: staviti krvavice na udicu, igrati stolni hokej, ići na kampiranje. šator. I dalje su sretni u svojim muškim igrama. A ja ih čekam s planinarenja – s mamutima i bez njih.

Kad smo se nas troje počeli pojavljivati ​​u svim našim snovima i planovima. Tri i kuća, tri i more, tri i mirna večer na selu. Tri i četvrta. Prošlog rujna moj muž je prvi put nosio sina na ramenima u vrtić. Hodao sam rame uz rame, gledao ih veselo čavrljajući o sitnicama i mislio: slikaj ovo dvoje odmah, a na slici se vide dva apsolutna sretnika - mali i veliki čovjek.

Biti otac može biti prilično lako, ali vrlo je teško biti otac. Treba imati volje da se ne izgubiš, da ne ideš u ribolov, lov, sportske barove i mitske prekovremene. Biti u mogućnosti zaraditi. Preuzmi odgovornost. Nemoj se žaliti. Potpuno podijeljeno roditeljstvo. Samo tako stvari koje su prošle s poteškoćama i radosti postaju istinski drage.

Lekcije baka i djedova koje su jako utjecale na nas